سرور اختصاصی چیست

به طور کلی اینترنت نتیجه راه اندازی خدمات بسیاریست و این خدمات همانند برنامه های کاربردی محتاج منابع سخت افزاری می باشند. و این منابع سخت افزاری نوعی کامپیوتر است که سرور نام دارد با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر که بر خلاف کامپیوتر های خانگی همیشه باید روشن و به اینترنت متصل باشد. مدیریت سرور به دلیل حساسیت خاصی که دارد باید توسط افراد متخصص انجام شود تا برای سایت هایی که بر روی آن قرار دارند مشکلاتی چه از نظر کیفی و چه از نظر امنیتی ایجاد نشود.

سرور ها بر سه نوع هستند

سرور های اشتراکی و یا به سخن بهتر هاست های اشتراکی، رایج ترین ، ارزان ترین و نیز راحت ترین نوع هاستینگ به حساب می آیند. در سرور های اشتراکی چندین وب سایت به طور همزمان از امکانات یک سرور استفاده می کنند که تمامی سخت افزار ها و نرم افزار های آن قبلا توسط شرکت ارائه دهنده سرویس  نصب شده است و به صورت اشتراکی با سایت های دیگر می توانند از این امکانات استفاده نمایند.

سرور مجازی (VPS)، عملا خدماتی است مابین سرور اشتراکی و سرور اختصاصی. چرا که در این نوع سرور نیز همچنان سخت افزار سرور بین استفاده کنندگان از VPS به اشتراک گذاشته می شود. اما با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، پارتیشن بندی می شود که هر پارتیشن منابع سخت افزاری اختصاصی خودش را دارد و می تواند تقریباً معادل یک سرور اختصاصی کامل پیکربندی شود. برای کسب دانش بیشتر در رابطه با سرور های مجازی، می توانید دانشنامه «VPS چیست؟» را نیز مطالعه بفرمایید.

سرور اختصاصی، امکانی است کارآمد، برای مؤسسات و سازمان‌ های بزرگی که نمی‌توانند یا نمی‌ خواهند به هر دلیلی از سرور های اشتراکی با دیگر افراد و سازمان‌ها استفاده کنند. از آن‌ جا که در این روش، تمام فضای هارد ‌دیسک سرور به طور کامل و نیز پهنای باند قابل توجهی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، امکانات متنوعی برای یک سازمان بزرگ فراهم می‌ آورد. از آن جمله میتوان به فضای ذخیره سازی بسیار بیش‌تر از معمول، ایجاد پایگاه های اینترنتی متعدد، پهنای باند بسیار قابل توجه، تأمین بستر ترافیک ماهانه‌ی بیش از میزان معمول، تسلط و کنترل کامل بر روی سرور اختصاص یافته، آزادی در نصب نرم‌افزارهای دلخواه بر روی سرور، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده‌های سازمان در هر زمان دلخواه و آزادی در مدیریت محتوای سرور اشاره نمود.

بهره‌ مندی از این ویژگی‌ ها سبب شده است تا بسیاری از سازمان‌های بزرگ داشتن یک سرور اختصاصی را در مرکز داده‌ای (Data Center) ایمن و مطمئن بسیار به صرفه‌ تر از استفاده از فضا بر روی سرور های اشتراکی بدانند.

البته تنها کاربرد سرور های اختصاصی محدود به سازمان ها و یا شرکت های بزرگ نمی شود بلکه توسط صاحبان وب سایت های دانلود و یا صاحبان بازی های آنلاین نیز برای ایجاد گیم سرورها (سرور های بازی) با بازدید بالا که اغلب به فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتری نیاز دارند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در صورت نیاز به سرور های اختصاصی می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان هاست باران از طریق هر یک از راه های ارتباطی گفتگوی آنلاین، تیکت و یا تماس با شماره تلفن 37765653-031 بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *