آموزش تنظیمات اتوماتیک دامنه در WHMCS

آموزش تنظیمات اتوماتیک دامنه در WHMCS

تنظیمات اتوماتیگ دامنه در whmcs

نام های دامنه می توانند بوسیله تعداد زیادی قوانین و آیین نامه های مربوطه، پیچیده بنظر برسند. این قوانین شامل چه کسانی مجاز به خرید دامنه یا اینکه مدت زمان انقضا یا تمدید آنها باشد.در پنل WHMCS تمهیداتی گذاشته شده است که با تنظیم اولیه آنها می توانید به راحتی این موارد را مدیریت نمایید حتی اگر یک کاربر عادی یا شرکت هاستینگ باشید. مدیریت تنظیمات اتوماتیک دامنه در WHMCS از نسخه ۷٫۵ به بعد وجود دارد که  می توان از آن استفاده کرد.

اگر تا بحال از  امکان تنظیمات اتوماتیک دامنه در WHMCS استفاده ننموده اید توصیه میکنیم که در این امر تجدید نظر کنید. در این نوشته قصد داریم چگونگی استفاده از این امکان را توضیح دهیم.

مدت اعتبار زمانی دامنه

ابتدا نگاهی به مدت رمان اعتبار دامنه بیاندازیم.

دامنه های whmcs

زمانی که یک شخص دامنه در دسترس را تایید می کند، نام دامنه و مدت زمانی که میخواهد این دامنه در اختیار وی باشد را وارد میکند که این زمان حداکثر ۱۰ سال است. هر زمان که یک دامنه به تاریخ انقضای خود نزدیک می شود، می تواند مجدد تمدید شود. مدت زمان انقاضا نمیتواند بیشتر از ۱۰ سال باشد. بنابراین این دامنه میتواند در این ۹ سال تمدید شود در هر زمان.

اگر یک دامنه قبل از مدت زمان انقضا تمدید نشود و زمان انقضای آن به سر برسد وارد زمان بخشندگی (Grace Period) می شود. که این زمان بین ۰ تا ۴۵ روز می باشد، اگر در این بازه زمانی تمدید صورت پذیرفت، هیچ گونه هزینه اضافی و جریمه ای در بر نخواهد داشت.

پس از زمان بخشندگی وارد زمان بازخرید(Redemption Grace Period ) می شویم که این آخرین شانس برای تمدید دامنه قبل از اینکه در معرض عموم برای ثبت نام قرار بگیرد هست. در این مرحله هزینه بازخرید بعلاوه هزینه تمدید باید پرداخت شود.

اگر در این دو زمان پرداخت صورت نگیرد، دامنه آزاد شده و برای خرید مجدد هر فردی در دسترس قرار می گیرد.

انقضای زمان خودکار : چگونه کار می کند

در WHMCS می توان تعریف نمود که به تعداد ۵ مرتبه برای کاربر ایمیل فرستاد که در بازه قبل از انقضاء دامنه و پس از انقضاء این ایمیل ها و با توجه به تعداد روز  و تاریخی که مدیر پنل می خواهد فرستاده شود.  بدین منظور به مسیر Setup > Automation Settings بروید و به دنبال Domain Reminder Settings بگردید. حال در قسمت Domain Reminder Settings می توان با توجه به سیاست های خودتان تاریخ های مربوطه را وارد کنید.

تمدید دامنه

انقضای زمان خودکار : چگونگی پیکره بندی تاریخ انقضای خودکار

در WHMCS می توانید زمان بخشندگی و زمان بازخرید را با توجه به سیاست های خودتان برای هر LTD یا extension تعریف نمایید. برای این کار به مسیر زیر بروید:

  1.  Setup > Products/Services > Domain Pricing.
  2. هر کدام از TLD ها را که مایل هستید ویرایش کنید. از شکل زیر نیز می توانید کمک بگیرید.
دامنه

برای مطالعه کلی مقاله در باره تنظیمات اتوماتیک دامنه در WHMCS به لینک زیر بروید:

وب سایت WHMCS

برای اطلاعات دقیق تر درباره زمان بخشندگی و زمان باز خرید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

Domain Grace and Redemption Grace Periods

در صورت نیاز به نمایندگی دامنه با واحد فروش هاست باران تماس بگیرید .

منبع :

لایسنس ها