آموزش SEO- جلسه اول

 

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد و عملی در جهت بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت است. سئو درباره اینکه مردم درباره چه چیزی بطور آنلاین جستجو می کنند و بدنبال چه جوابی برای سوالات خود هستند چه کلماتی برای جستجو بکار میبرند می پردازد.

اصول موتور جستجو:

موتور های جستجو ماشین های پاسخگو هستند. آنها هزاران قطعه محتوا و هزاران عامل را برسی می کنند تا بفهمند کدام مطلب به سوال نزدیکتر است. تمامی این جستجو ها در بین تمامی محتوای صفحات( متن، عکس، فایل پی دی اف و …) با استفاده از فرآیندی بنام “crawling and indexing”  انجام می پذیرد.

کدام نتایج جستجو ارگانیک هستند؟

جستجو های اورگانیک نتایجی هستند که حاصل یک سئوی موثر باشند. امروزه صفحات حاصل از موتورهای جستجو(SERPs) بیشتر از تبلیغات و فرمتهای ارگانیک پر شده اند تا صفحاتی که قبلا با آنها آشنا بوده ایم. برای مثال زمانی که کلمه آب و هوای شهر دنور را جستجو می کنید، SERP برای شما سایت های پیش بینی وضع هوا را نمایش می دهد در حالی که خواسته شما وضعیت کلی آب و هوای شهر دنور می باشد.

برخی مشخصه های SERP در گوگل اورگانیک هستند و قابلیت تاثیر پذیری از سئو را دارند. و هدف آنها بازگرداندن پاسخ های نزدیکتر به سوال کاربران می باشد. 

چرا سئو مهم است؟

عمده ترافیک وب سایت ها توسط موتورهای جستجو گر تحلیل می شود.نتایج ارگانیک سرچ ها موضوعات عددی که به حقیقت نزدیک تر است، مواردی که معتبر و قابل استناد هستند و آیتم های که برخلاف موارد تبلیغاتی قابلیت اعتماد دارند را پوشش می دهند.

سئو شیوه ای است که اگر درست برنامه ریزی شود، سود آن به شما در طول زمان خواهد رسید. اگر محتوای سایت شما بطور صحیح با کلمات کلید همخوانی پیدا کنند مانند یک گلوله برفی است که از نوک کوه شروع به حرکت می کند و هر لحظه سرعت و حجم آن زیاد می شود و تعداد بیشتری ترافیک را به سمت سایت شما روانه می کند.

موتور های جستجو با وجود اینکه باهوش تر شده اند ولی هنوز نیاز به کمک ما دارند. بهینه سازی سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا سایت شما برای آنها قابل فهم تر باشد.

منبع:

وب سایت moz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *